piątek, 28 listopada 2014

Smacznego 1 :*

Mam 18 lat i zrozumiałam, że to jest ostateczny czas, aby nauczyć się gotować. Pomagałam nie raz, ale teraz postanowiłam gotować SAMA. Kto mi kiedyś pomorze? - Nikt. Jak wy sami zamieszkacie, też będziecie zdani tylko na siebie. Więc może gotujcie razem ze mną :)? Lepiej zacząć późno niż wcale! Więc ZACZYNAJMY!!!

PIEROGI Z JABŁKAMI!! ( dla około 4-5 osób )
Składniki:
  • 4łyżki cukru
  • 1kg jabłek
  • 800g mąki
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki oleju 
  • 400ml ciepłej wody
  • cynamon sól
Jak to zrobić?
  1. Jabłka umyj i pokrój w kostkę. 
  2. Mąkę przesiej na stolnicę i zrób wgłębienie. Następnie dodaj żółtko, olej i szczyptę soli.                                                Wlewając do składników ciepłą wodę, zagnieć bardzo elastyczne ciasto na pierogi. 
  3. Podziel ciasto na 4-6 części. Każdą rozwałkuj na cienki placek. Szklanką wykrawaj z nich krążki.  
  4. Na każdym krążku połóż trochę pokrojonych jabłek, posyp je cynamonem, a następnie zlepiaj dokładnie pierogi, by się nie rozpadły podczas gotowania.  
  5. Zagotuj w dużym garnku osoloną wodę i wrzucaj pierogi z jabłkami na wrzątek i gotuj 3-4 minuty, od kiedy wypłyną na powierzchnię. 
  6. Podawaj pierogi udekorowane cienkimi plasterkami pokrojonych jabłek (ze skórką). 
  7. Dodatkowo możesz zrobić mus jabłkowy. Jabłka które mi zostały wrzuciłam do blendera, dodałam do tego jogurt naturalny (w proporcjach 1:2/3). Jeśli ktoś lubi cynamon i świąteczny nastrój ( z tym kojarzy mi się cynamon :) ), niech wsypie go dużo, a inni według uznania. :). 
                                      O to koniec mojego dzieła ;)

             Jeśli będziecie je robić - napiszcie w komentarzach jak wyszły. Pomysły na inne przepisy, również są mile widziane ;*.

SMACZNEGO!!!
Niecierpliwa :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz